Un sistem atât de sofisticat necesită un set de panouri de comandă excepționale pentru a permite multitudinea de funcții încorporate. Aceste panouri de comandă sunt Terminale de Solicitare Personală a Locatarilor (Personal Occupant Requirements Terminals) care dau tehnologiei PORT numele său. Noul nostru set de terminale PORT prezintă o gamă de specificații care includ hardware intern standardizat. Indiferent de ambițiile arhitecturale sau de cerințele funcționale ale unui anumit punct de contact, există un terminal PORT care să le îndeplinească.
Tehnologia PORT aduce mai multă funcționalitate decât oricare alt terminal din istoria ascensoarelor, având foarte multe funcții care evoluează constant. Pe lângă faptul că oferă cea mai eficientă utilizare a unui grup de ascensoare, pasagerii pe care îi deservește se vor bucura cu adevărat de modul în care sunt transportați la destinație, fără întreruperi și cu un număr minim de opriri intermediare. În plus, elementele de securitate incluse în proiect asigură pasagerilor liniștea pe tot parcursul călătoriei.
Tehnologia PORT se bazează pe experiența unică de 30 de ani a Schindler în ceea ce privește un sistem cunoscut sub numele de Destination Control (Controlul Destinației) care îmbunătățește radical eficiența gestionării traficului unui grup de ascensoare.
În anii 90 înălțimea clădirilor începuse să fie limitată de numărul de ascensoare suplimentare necesare pentru asigurarea unor servicii bune. În general, în industrie s-a înțeles că o abordare prin care pasagerii ar putea să își poată înregistra destinația înainte de îmbarcare ar oferi niveluri mai ridicate de servicii pentru un grup specific de ascensoare și astfel s-ar rezolva problema. Cu toate acestea, nimeni din industrie nu a reușit să fabrice un sistem practic pe baza acestui concept. În 1992 Schindler a introdus Miconic 10, primul sistem practic de control al destinației și astfel a revoluționat piața. La începutul anilor 2000, pe măsură ce a devenit clar faptul că sistemul de control al destinației era soluția viitorului, alte companii au început să ofere aceste produse, dar până atunci Schindler era deja la a doua generație de sisteme - iar PORT este a treia!
Atunci când un pasager comunică sistemului PORT destinația dorită, fie prin intermediul terminalului, cardului RFID sau al smartphone-ului, sistemul analizează fiecare combinație posibilă de modalități de deplasare care pot fi puse la dispoziție, luând în considerare toate celelalte comenzi din sistem și distribuția actuală a fiecărui ascensor. Alocarea optimă este determinată cu ajutorul unui algoritm special care reflectă mulți ani de cercetare și este comunicată pasagerului prin intermediul terminalului sau al telefonului. Pasagerii pot sta în fața ușii ascensorului alocat, gata să intre în ascensor și să fie transportați la etajul dorit, cu un număr minim de opriri.
Considerăm că tehnologia de distribuție PORT reprezintă un vârf al industriei actuale. Dar nu intenționăm să ne oprim aici. În fiecare an primim tot mai multe date de la unitățile pe care le operăm pe întreg mapamondul, date care sunt utilizate de echipele noastre de cercetare pentru îmbunătățiri treptate ale performanței. Nu intenționăm să renunțăm prea repede la avantajul nostru în materie de performanță!
Eficiența unui ascensor poate fi înțeleasă în general ca reprezentând două lucruri distincte, dar care totuși sunt înrudite. Eficiența gestionării pasagerilor și eficiența energetică.
Viteza cu care poate un ascensor să gestioneze pasagerii este evident extrem de importantă în ceea ce privește funcționarea clădirii. De exemplu, într-o clădire de birouri, în special dimineața în timpul orelor de vârf, dacă numărul de ascensoare instalate nu poate deplasa în mod eficient persoanele la destinația dorită, se vor forma cozi, ceea ce va duce la frustrarea pasagerilor și la scăderea prestigiului clădirii. Instalarea PORT va asigura faptul că pasagerii care se îndreaptă spre același etaj sunt dirijați către același ascensor, atunci când acest lucru este necesar. Acest lucru înseamnă că numărul de opriri pe care le face un ascensor de-a lungul deplasării sale este minim, reușind astfel să se întoarcă într-un timp mai scurt în hol. Cu fiecare cabină care se întoarce înapoi în hol mai des, se generează o capacitate mai mare de preluare a pasagerilor sosiți, iar eficiența gestionării traficului este mult mai mare.
În ceea ce privește eficiența energetică, ar trebui să subliniem faptul că, în mod individual, fiecare ascensor Schindler este echipat cu cele mai recente tehnologii de acționare și materiale pentru a oferi cele mai înalte niveluri de eficiență. Dar cu ajutorul PORT putem merge chiar mai departe. Un ascensor PORT poate funcționa în așa fel încât grupul însuși poate câștiga eficiență energetică, folosind o funcție pe care noi o numim Energy Control Option (Opțiune de Control al Energiei) sau ECO. În modul ECO sistemul asigură un timp de așteptare acceptabil pentru toți pasagerii, deservindu-i totodată într-o manieră eficientă din punct de vedere energetic. Acest lucru rezolvă problema grupurilor obișnuite de ascensoare care consumă cea mai multă energie atunci când traficul de pasageri este scăzut. Atunci când există puține comenzi din partea pasagerilor, ceea ce se întâmplă în cea mai mare parte a zilei, fiecare pasager poate fi preluat rapid de către un ascensor și, fără să existe alți ocupanți ai cabinei, poate fi transportat rapid la etajul de destinație. Astfel, ascensoarele tind să se deplaseze pe distanțe lungi, cu foarte puțini pasageri. De asemenea, deoarece ascensoarele se echilibrează la o încărcare de 50 %, ascensoarele din sistem se deplasează dezechilibrat, ceea ce nu este foarte eficient din punct de vedere energetic. Modul ECO rezolvă această problemă. Pentru a economisi energie, modul ECO poate utiliza mai puține ascensoare, cu mai mulți pasageri în cabină, rezultând astfel în deplasări mai scurte și o echilibrare mai bună a sarcinii. Drept urmare, modul ECO reduce consumul de energie al ascensoarelor, asigurându-se totodată că timpul de așteptare al pasagerilor nu depășește un anumit nivel specificat: satisfacția clienților și cea mai mare eficiență energetică în același timp.
Securitatea este integrată în esența sistemului PORT și poate opera la mai multe niveluri. Acolo unde există deja o clădire, sau chiar un sistem global al unei companii, există o simplă interfață pentru a integra acest sistem. Cu toate acestea, în ziua de azi, mulți clienți au dorit să integreze sistemul PORT în strategia lor de pază a clădirii, odată ce au aflat de diferitele niveluri de securitate încorporate în PORT.
În centrul conceptului de securitate PORT se află comunicarea către client a faptului că dorim ca el să se identifice pentru a-i putea oferi serviciul respectiv. Astfel, de exemplu, atunci când un client își prezintă cardul RFID în fața unei bariere, nu numai că este lăsat să intre, dar i se spune și către ce ascensor să se îndrepte, pentru a fi transportat la destinația dorită în acea dimineață. Un ascensor PORT are terminale dotate cu cititoare de carduri integrate, ceea ce înseamnă că are loc o tranzacție de securitate, indiferent de locul în care acestea sunt amplasate. De multe ori acest lucru se întâmplă la o barieră, unde designul rafinat al PORT poate fi integrat cu ușurință. Sau, la cerere, Schindler poate furniza propriile porți rapide brevetate.
Pe lângă soluția de acces cu utilizarea cardurilor RFID, myPORT furnizează un nivel chiar mai mare de funcționalitate care poate fi utilizat în același timp cu cardurile sau ca înlocuitor al acestora. În cele din urmă, deși această secțiune se referă în primul rând la PORT pentru ascensoare, sistemul poate fi extins în mare măsură pentru a acoperi toate aspectele legate de controlul accesului în clădire.
Experiența pasagerilor este ceea ce fiecare aspect al designului PORT este menit să îmbunătățească. Ne dorim ca fiecare contact cu utilizatorii noștri să fie unul care să le ofere o senzație de siguranță, confort și comoditate. Din momentul în care aceștia intră într-o clădire și, fără a fi nevoiți să atingă vreo suprafață, sunt primiți, se îndreaptă spre ascensor și sunt transportați rapid la etajul dorit, ne dorim să le oferim o senzație de bunăstare, precum și sentimentul că sistemul este acolo pentru a le oferi un serviciu personalizat.
Vom învăța unde vor să se deplaseze de obicei în anumite momente și vom încerca să le anticipăm nevoile. Vom încerca întotdeauna să le alocăm un ascensor care să nu fie prea plin și care să ajungă la destinație fără multe opriri intermediare și, mai presus de toate, vom încerca mereu să le inducem sentimentul că fiecare călătorie pe care o fac este considerată de sistemul PORT ca fiind foarte importantă.